Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο, 4 Ιουνίου 2016

...

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της παιδείας στην Ελλάδα είναι η εμμονή στην αποσπασματική γνώση . Ολόκληρη η φιλοσοφία του εκπαιδευτικού μας συστήματος εκεί στοχεύει : να σκοτώσει την ιερή περιέργεια που οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν καλά πως ξεκινάει όταν καταλάβεις το εξής απλό : δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα για τα ανθρώπινα. Αυτήν την αβεβαιότητα πήραν οι αρχαίοι Έλληνες και την έκαναν ποίηση και φιλοσοφία και θέατρο. Αυτή η αβεβαιότητα , η απορία , η επίγνωση του μάταιου , πώς ακριβώς διδάσκεται στα σχολεία μας;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ας μην ξεχνάμε ότι οι αμόρφωτοι και «αμόρφωτοι» άνθρωποι, οδηγούνται πιο εύκολα σε συντηρητικές αντιλήψεις και επιλογές.

~reflection~ είπε...

Η αβεβαιότητα και η απορία πλέον υπάρχει μόνο ανάμεσα στα κενά της ασύνδετης γνώσης, εκεί όπου δυστυχώς ο μαθητής δεν εκπαιδεύεται να έχει πρόσβαση και δεν εξοικειώνεται με την κωδικοποίηση των σιωπηρών διαλόγων.
Ο κ. Τσιάκαλος -ένας από τους υπευθύνους της οργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος στην Κύπρο - ανέφερε πως το πρώτο βήμα για τη μελέτη της οργάνωσης της Παιδείας είναι το ερώτημα "Τί σκοπό θέλουμε να εξυπηρετεί η Εκπαίδευση και τί πολίτες θέλουμε να ... βγάζουν τα σχολεία μας;"

Όταν οι κυβερνήσεις της Ελλάδας εδώ και χρόνια ζητούν αθόρυβο και υποτακτικό εργατικό δυναμικό, αθόρυβους και συμβιβαστικούς επιστήμονες και δεν επιδιώκουν να ακονίσουν το πνεύμα του παιδιού μην και προκύψει νέα γενιά Φιλοσόφων, που φέρουν το στίγμα του ανυπότακτου Νου και προεκτατικά του ανυπότακτου στις μικροπολιτικές Ανθρώπου.